Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Fietsmeldpunt 2017

overzicht fietsknelpunten 2016

GroenLinks Weesp gaat zich ook dit jaar weer extra inzetten voor fietsers in Weesp door het openen van een fietsmeldpunt. Vanaf 1 november kunnen Weespers een maand lang bij het fietsmeldpunt terecht met klachten en tips. Of het nu gaat om gevaarlijke verkeerssituaties voor fietsers, slecht wegdek van fietspaden, te weinig fietsenrekken of andere tips, we willen fietsers in Weesp op de kaart zetten en hun verkeersveiligheid verbeteren, zeker nu de donkere wintermaanden er weer aankomen.

2. GroenLinks Weesp kiest voor Amsterdam

Maarten Miner op 30 oktober 2017 in de Grote Kerk over de fusie van Weesp

Toespraak van Maarten Miner (fractieleider GroenLinks Weesp) in de Grote kerk Weesp op 30 oktober 2017

We naderen nu na twee jaar het einde van de film die we in eigen regie hebben gemaakt. Ik ben trots op het traject dat Weesp in die tijd heeft afgelegd. De afgelopen maanden mochten we ons verheugen in liefdevolle aandacht van zowel Gooise Meren als Amsterdam. Eigenlijk zou je willen dat een dergelijke periode, waarbij er om je hand wordt gedongen nog jaren voortduurt ;-)

3. Max van Dorth is niet meer onder ons.

Max van Dorth

Met heel veel verdriet moeten we jullie meedelen dat Max van Dorth gisteren is overleden. Enkele weken geleden liet hij weten dat hij zijn werk wegens vermoeidheidsklachten en gezondheidsproblemen moest neerleggen. Kort daarna bleek dat hij ongeneeslijk ziek was. Maar geen van ons kon vermoeden dat het zo snel zou gaan.

4. Maak eens op de goede manier wérk van vluchtelingenopvang

De discussie in Gooi & Vechtstreek over vluchtelingenopvang is verworden tot een discussie over aantallen. De kwaliteit van adequate opvang staat niet meer voorop en het ontbreekt aan transparante communicatie. Dat moet dus anders, vinden de fracties van GroenLinks in deze regio.

Inwoners zijn het afgelopen half jaar verstoken geweest van informatie en helderheid. Dat roept alleen maar verkeerde beelden op, terwijl het grote draagvlak voor goede opvang buiten beeld blijft. Vluchtelingen zullen helaas ook de komende jaren blijven komen. In een open en transparante communicatie met inwoners moet het weer meer gaan over waarom we tot opvang willen komen.

De fracties van GroenLinks in de Gooi & Vechtstreek zijn voor een goede, adequate opvang van mensen die huis en haard hebben moeten verlaten vanwege het oorlogsgeweld. Grootschalige én kleinschalige opvang is nodig; in heel Nederland en dus ook in onze regio. Dat dit op een goede manier kan, wordt duidelijk uit allerlei voorbeelden in het land.

Gemeenten moeten in gesprek met inwoners over hun zorgen. Om deze zorgen zoveel mogelijk weg te nemen, maar ook om mensen te betrekken. Laat ze zien wat je met de zorgen doet, maar maak ook gebruik van het grote draagvlak dat er bestaat voor goede vluchtelingenopvang. We moeten voorkomen dat opvanglocaties met de rug naar de samenleving komen te staan.

Het wordt tijd eens op de goede manier wérk te maken van vluchtelingenopvang!

5. Afdeling Weesp/Muiden draagt nieuw bestuur voor

GroenLinks Weesp/Muiden heeft weer een voltallig bestuur, ook al moet de ledenvergadering daar na de vakantie nog mee instemmen. Dit is door middel van een ledenbulletin aan alle leden bekend gemaakt. De inhoud is hieronder weergegeven. Het ledenbulletin is te ook downloaden via de link publicaties.

6. GroenLinks: snelweg A6-A9 bedreigt rust, ruimte en recreatie

De plannen voor een snelweg A6-A9 in de regio Abcoude, Weesp en Naarden vormen een bedreiging voor rust, ruimte en recreatie. GroenLinks voert actie tegen de plannen om een snelweg A6-A9 aan te leggen, en voor een gebied dat aantrekkelijk is voor wandelaars en fietsers. Op zondag 26 februari voert GroenLinks Weesp samen met de Tweede Kamerleden Femke Halsema en Wijnand Duyvendak actie in het gebied.