GroenLinks Weesp gaat zich ook dit jaar weer extra inzetten voor fietsers in Weesp door het openen van een fietsmeldpunt. Vanaf 1 november kunnen Weespers een maand lang bij het fietsmeldpunt terecht met klachten en tips. Of het nu gaat om gevaarlijke verkeerssituaties voor fietsers, slecht wegdek van fietspaden, te weinig fietsenrekken of andere tips, we willen fietsers in Weesp op de kaart zetten en hun verkeersveiligheid verbeteren, zeker nu de donkere wintermaanden er weer aankomen.

En het helpt! De gemeente Weesp gaat de grootste knelpunten van vorig jaar verbeteren door o.a. een rotonde op de Plataanlaan te realiseren. Voor Weespers is dit dus een mooie kans om zelf iets te doen. Alle klachten en tips zijn van harte welkom.

Specifieke fietsknelpunten. Daar willen wij verandering in brengen.

Of het nu gaat om de verkeerssituatie bij scholen, vandalisme van fietsen, hobbels in het fietspad of een plek waar toch écht een stoplicht moet komen: laat het ons weten!
Je kunt zelf iets doen. Heb je klachten, ideeën of tips, meld het. We gaan al jullie tips en klachten bundelen en ervoor zorgen dat er ook echt iets mee gedaan wordt. Fietsers tellen mee. Alvast bedankt voor je steun!

Onderwerpen in het fietsmeldpunt:
•    infrastructuur en voorzieningen

• slecht wegdek
  • fietspaaltjes en obstakels
  • belijning en borden
  • bermen en trottoirbanden
  • straatverlichting
  • ontbrekend fietspad
  • fietsparkeren

•    onduidelijke of gevaarlijke situatie
•    verkeersgedrag
•    sociale veiligheid (donkere tunnels, etc)
•    niet logische fietsroutes
•    gladheid (vorst, steentjes, zand, etc)
•    overig

Alle input wordt gebundeld en aangeboden aan de verantwoordelijke wethouder.
Initiatiefnemer voor het Fietsmeldpunt is GroenLinks-bestuurslid Tobias van den Briel. Met zijn bedrijf 3pm (www.3pm.nu) wil hij slimme en duurzame mobiliteit bij bedrijven en overheid bevorderen. Tobias is graag bereid om meer te vertellen over dit initiatief. Hij is te bereiken op 06-28312689 of tobias@3pm.nu.